Bali

1989

Komend vanaf Java belanden we in een guesthouse in the middle of nowhere. De volgende ochtend gaan we door naar Lovina Beach aan de noordkust. We snorkelen en zwemmen en maken een excursie naar de apentempel in Pulaki.

Na een paar dagen reizen we door naar Ubud, waar we een prachtig guesthouse hebben aan de rand van het plaatsje met uitzicht op de rijstvelden. Als we 's avonds thuiskomen staat er een olielampje te branden bij de kamerdeur, want stroom is er alleen als de generator staat te loeien. We maken een aantal tochtjes in de omgeving met de bus en de fiets. Daarbij bezoeken we o.a. Mas, Goa Gajah, Pejeng, Tampaksiring, Besakih en Klungkung. Verder zien we natuurlijk Balinese dansen en genieten van het relaxte avondleven van Ubud.

De laatste avond slapen we in het dan al heel toeristische Kuta.

1993

In 1993 laat ik mijn moeder 'de tropen' zien. We vliegen naar Denpasar en na 2 dagen acclimatiseren in een vrij luxe hotel in Kuta reizen we naar Ubud, dat inmiddels fors gegroeid is. We maken weer de excursies die al hierboven beschreven staan en dan slaat het noodlot toe: ik heb iets verkeerds gegeten en krijg een aanval van dysenterie. Na een dag of drie ben ik weer een beetje op de been, maar in plaats van onze reis over land naar Java nemen we rechtstreeks het vliegtuig naar Yogyakarta.

Hieronder volgt een fotoimpressie.

Ons hotel in Lovina Beach

Zonsondergang in Lovina Beach

FeestversieringStoere wachter met slabbetje

Offergave

Bananenbloem Balinese dans

Goa GajahNog een stoere wachter

Gunung Batur en Lake Batur

Uitzichtspunt

Schakel door voor fotoimpressies van:

Java - Sulawesi

Voor reacties (anti-spam: verwijder XX uit adres)